Nakon 18. septembra, korisnicima će biti potrebno da pređu na običan Messenger ili Facebook aplikaciju koja sadrži opciju za ćaskanje. Ova promena neće uticati na istoriju poruka koje su razmenjene putem Messenger Lite aplikacije. Sva prethodna ćaskanja će i dalje biti dostupna u okviru Messenger ili Facebook aplikacija.
Neki korisnici već su primetili obaveštenje "koristite Messenger za nastavak ćaskanja" kada otvore Messenger Lite aplikaciju, što ukazuje na ovu promenu. Messenger Lite će prestati da bude dostupan od 18. septembra.
Messenger Lite je prvobitno predstavljen u oktobru 2016. kao verzija aplikacije namenjena uređajima sa manje resursa. Postupno je postao dostupan za sve korisnike, nudeći osnovne funkcionalnosti komunikacije bez suvišnih dizajnerskih elemenata. Ova odluka Meta kompanije da ukine Messenger Lite podršku može biti povezana sa željom da se integrišu funkcije ćaskanja nazad u glavnu Facebook aplikaciju kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo.
Meta je vlasnik društvenih mreža kao što su Instagram, WhatsApp i Facebook. Njihove Messenger aplikacije su razvijene kao odvojene platforme za komunikaciju, a Messenger Lite je verovatno bio ponuđen kao opcija za korisnike sa uređajima sa manje memorije, budući da je zauzimao manje prostora u odnosu na osnovnu Messenger aplikaciju.
Ovo ukidanje Messenger Lite podrške može imati veze sa promenom fokusa Meta kompanije prema unapređenju glavne Facebook aplikacije i povratku funkcionalnosti za ćaskanje unutar nje. Tom Alison, rukovodilac Facebook platforme, je najavio ovu promenu u nedavnom intervjuu, naglašavajući da kompanija primjećuje sve veće interesovanje za deljenje i diskutovanje o sadržaju kao što su Reels snimci.
U suštini, ova promena može biti deo strategije da se povrati popularnost Facebook društvene mreže, posebno među mlađom publikom. U prethodnim godinama, popularnost Facebooka je opala, naročito među mladima, što se poklopilo sa odvajanjem funkcije ćaskanja u posebnu Messenger aplikaciju. Sada se čini da Meta pokušava da vrati neke od tih funkcionalnosti unutar glavne Facebook aplikacije kako bi privukla korisnike nazad.